Název: Name: | Royal Aircraft Factory R.E.8 | Royal Aircraft Factory R.E.8 |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory R.E.8 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough DD.MM.191R-DD.MM.191R Coventry Ordnance Works, Coventry DD.MM.191R-DD.MM.191R Austin Motor Co. Ltd., Longbridge DD.MM.191R-DD.MM.191R D. Napier & Son Ltd., Acton DD.MM.191R-DD.MM.191R Siddeley Deasy Motor Car Co. Ltd., Coventry DD.MM.191R-DD.MM.191R The Standard Motor Co., Coventry DD.MM.191R-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4077: 52 - Royal Aircraft Factory 300 - Austin Motors 450 - Coventry Ordnance Works 1450 - Daimler 400 - Napier 1024 - Siddeley-Deasy 600 - Standard Motors | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.06.1916 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 818 kg | 1803 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1301 kg | 2869 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12.98 m | 42ft 7in |
Délka: Length: | 8.5 m | 27ft 10.5in |
Výška: Height: | 3.47 m | 11ft 4.5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.07 m2 | 377.5 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | R.A.F.4a o výkonu 104 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | R.A.F.4a, power 140 hp four-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 165.8 km/h v 0 m | 103 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15.831) min do 1981 m | 15.831) min to 6500 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4115 m | 13500 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff ring v zadním kokpitu 2x 51kg bomba nebo 4x 29,5kg bomba | 1x fixed .303 Vickers machine gun 1-2x flexible .303 Lewis machine gun on Scarff ring in the rear cockpit 2x 112 lb bomb or 4x 65 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 21 min se dvěma 51kg bombami Vytrvalost: 4,25 h - většina belgických strojů dostala motory Hispano-Suiza 8Ba o 149 kW | 1) 21 min with two 112 lb bombs Endurance: 4.25 hr - most of the Belgian R.E.8s were converted to the 200 hp Hispano-Suiza 8Ba engine |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. Mason, Francis K. The British Bomber since 1914, Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. Bruce, J. M. RAF RE8, Windsock Datafile No.24. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-28-6. www.britishaircraft.co.uk www.flightglobal.com |